Dom

Jak rozkręcić swój biznes w internecie? Postaw na marketing treści! Poznaj opinię specjalisty FunkyMedia na ten temat!

Redakcja dziennikpolski.com.pl
Czerwiec 11 2018

biznes w Internecie

W internecie znajdziesz wszystko – sklepy, blogi, fora internetowe i nie tylko. Natrafisz tutaj na najróżniejsze treści. Jedne z nich są lepsze, bardziej wartościowe – inne mają zdecydowanie spamerski charakter. Jak to jest, że niektóre teksty, które tworzymy rzeczywiście wpływają na sprzedaż?

Marketing treści, zwany także content marketingiem – pozwala nam pozyskać klientów. Wysokiej jakości treść, wartościowe infografiki czy inne materiały powodują, że interesujemy naszych klientów swoją marką… ale, co równie ważne! Takie treści docenia wyszukiwarka Google, a to powoduje, że możemy pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ sprawia, że stajemy się widoczni w sieci i więcej klientów może nas zauważyć – mówi Ula Rakowska, SEO Copywriter z Agencji FunkyMedia w Łodzi.

Czym dokładnie jest content marketing? O tym, na czym polega mówi specjalistka FunkyMedia!

Czym jest content marketing? Po prostu marketingiem treści – to działania, których główna strategia marketingowa polega na pozyskaniu nowych, potencjalnych klientów za pomocą publikowanych treści. Ważne jest, aby były one przydatne, a dodatkowo dopasowane do odbiorcy. Czemu?

Content marketing jest ważny, ponieważ dobrze napisany tekst potrafi zdziałać wiele – przyciąga uwagę odbiorcy, pozwala nawet sprzedać dany produkt czy usługę.

Wyobraź sobie stronę, na której chciałbyś kupić jakiś produkt, ale on nie ma żadnych treści. Czy chciałbyś coś z niej nabyć? Z pewnością nie. Szukając czegoś w internecie oczekujemy często odpowiedzi. W wyszukiwarce zadajemy pytania po to, aby dowiedzieć się więcej. Kupując produkt nie mamy szans, by go dotknąć, sprawdzić – dlatego ciekawy tekst, dobry opis produktu sprawi, że chętniej po niego sięgniemy! – mówi Ula z FunkyMedia.

Skoro już wiesz, czym jest content marketing, to pewnie zastanawiasz się czemu nie wszyscy z niego korzystają.

Przede wszystkim dlatego, że nie każdy umie ciekawie pisać! Wiele osób ma trudności z poprawnym formułowaniem zdań. Dlatego wielu firmom z pomocą przychodzą agencje e-marketingowe – dzieli się opinią Ula Rakowska z FunkyMedia.Jeśli mamy ciekawy opis produktu – chętniej go kupimy. Gdy na stronie znajduje się artykuł z bardzo dużą dawką wiedzy – chętniej zaufamy temu ekspertowi, czyli np. firmie. Stąd konieczność publikacji. Wyzwaniem content marketingu jest to, że trzeba zatrzymać użytkownika na stronie na dłużej. Zainteresować go tym, co oferujemy dodaje.

Główne narzędzia content marketingu – sprawdź, co warto publikować!

Wiesz już, co jest ważne w przypadku marketingu treści. Ale czy wiesz, jak wykorzystać go w praktyce? Ula Rakowska z FunkyMedia podpowiedziała nam, na jakie materiały warto postawić! Przede wszystkim do narzędzi content marketingu możemy zaliczyć:

  • Artykuły znajdujące się na stronie bądź na blogach firmowych
  • Materiały prasowe publikowane w mediach oraz na stronach zewnętrznych
  • Treści wideo umieszczane w social media lub naszej stronie
  • Infografiki oraz klasyczne materiały graficzne
  • Poradniki różnego typu, w tym te dołączane do newsletterów
  • Wszelkiego rodzaju raporty i zestawienia liczbowe
  • Recenzje i opisy produktów lub kategorii
  • Wywiady
  • Webinaria,

Warto pamiętać, że w  przypadku każdej strony internetowej należy zadbać o marketing treści. Niezależnie od tego, czy mamy e-sklep czy może po prostu staramy się być influencerami i prowadzimy bloga. Content is a king.  Należy jednak pamiętać, że by te działania odniosły sukces musimy postawić także na działania optymalizacyjne!

 

Materiał zewnętrzny

Udostępnij