Technologia

Technologia rozpoznawania twarzy podczas odprawy

Redakcja dziennikpolski.com.pl
Maj 4 2017

Bezpieczeństwo na lotnisku

W okresie od 2 do 23 maja Finnair i Finavia, wraz z firmą Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy dla lotów Finnaira na lotnisku w Helsinkach.

W trakcie testów firmy zbierają informacje na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w porcie lotniczym oraz w systemach i procedurach używanych przez linie lotniczą. Do wzięcia udziału w teście Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów.

„Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej”, mówi Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair.

„Ten test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże nam poznać opinie podróżnych”.

Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, w celu wysłania do systemu testowego zdjęcia twarzy użyją aplikacji testowej. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.

Odprawa na lotnisku

„Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej i zależy nam na rozwijaniu usług świadczonych naszym klientom”, mówi Heikki Koski, Wiceprezes lotniska w Helsinkach dla Finavii. „System rozpoznawania twarzy to zaledwie część większego megatrendu na biometryczną identyfikację, która umożliwi podróżowanie „Z rękami w kieszeniach”, bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące”.

System używany podczas testów pochodzi od firmy Futurice i powstał w oparciu o powszechnie dostępny sprzęt i oprogramowanie, usługi z chmury obliczeniowej, jak również w trosce o wygodę klientów.

„Wykorzystujemy technologię rozpoznawania twarzy opartą na cechach twarzy, która przekształca jej wizerunek w identyfikatory biometryczne nie do powtórzenia” – mówi Tuğberk Duman, kierownik projektu w firmie Futurice. „Umożliwia nam to podczas odprawy identyfikację zarejestrowanych pasażerów bez konieczności przechowywania zdjęć. Ten test dostarczy użytecznych informacji na temat korzystania z tego systemu w miejscach o dużym przepływie klientów i o zaostrzonych środkach bezpieczeństwa”.

Źródło:newsrm.tv

Udostępnij