Zdrowie

Uzależnienie od leków – poważny problem

Redakcja dziennikpolski.com.pl
Sierpień 7 2017

uzależnienie od leków

Okazuje się, że uzależnienia psychoaktywne obecnie mają coraz szersze kręgi i coraz trudniej sobie z nimi radzić. Wydawać by się mogło, że leki to dla nas przede wszystkim szansa na lepsze zdrowie. Okazuje się jednak, że nie zawsze tak to wygląda i sytuacja może stawać się dla nas poważna, trudna do pokonania. Gdy leków zacznie przyjmować się zbyt dużo i zbyt często niestety trzeba się liczyć z tym, że mogą się pojawiać oznaki uzależnienia. Okazuje się, że taką formę uzależnienia ma obecnie coraz więcej osób i to najlepiej pokazuje z jak dużym problemem mamy w tej sytuacji do czynienia. To co najgorsze to fakt, że to uzależnienie oczywiście będzie bardzo trudne do pokonania, ponieważ najczęściej w takiej to silne przywiązanie psychiczne i fizyczne ma bardzo duże znaczenie i utrudnia człowiekowi pokonanie tego problemu. Co o tym problemie mówią specjaliści z serwisu farmakomania.pl

Jakie objawy powinny nas niepokoić?

Jeśli ktoś zastanawia się co może świadczyć o uzależnieniu będzie trzeba sobie powiedzieć, że uzależnienie może być przewidywane w momencie, gdy będzie się leki stosować 4-6 miesięcy. Najczęściej będzie się je stosować długi okres czasu i najczęściej minimum czerty razy w tygodniu. Z czasem zaczyna pojawiać się coraz większa tolerancja leku, dawki przepisywane na początek, by hamować niekorzystne objawy niestety przestają działać i pojawia się również szukacie większych dawek, brakuje snu. W ten sposób zaczyna się budzić przede wszystkim silna zależność psychiczna, która polega w tej sytuacji na tym, że nie można sobie inaczej radzić z problemami niż poprzez ich uśmierzenie z zastosowaniem silnego leku. 

Odstawienie świadczy o uzależnieniu

To pewien paradoks, w praktyce może to tak właśnie wyglądać, że odstawienie leku będzie powodować gwałtowny wzrost a niekiedy także nawrót objawów, na które ten lek był przepisywany. Pojawia się również sytuacja, że będą pojawiają się tak zwane elementy zespołu abstynencyjnego. Jeśli występuje drżenie rąk, nóg., ciała. Mogą pojawiać się również zawroty głowy, niepokój, pobudzenie, zmęczenie, drażliwość, płaczliwość, problem z uspokojeniem, problem z biegunką, sztywność mięśni. To jak silne będą takie objawy uzależnione będzie oczywiście od tego jak człowiek był uzależniony, jak duże ilości danych środków przyjmował. Jeśli nadejdzie nagłe odstawienie może także dojść na początku do napadu padaczki czy halucynacji. Taka sytuacja ma miejsc w momencie, gdy odstawi się nagle bardzo duże dawki leków. 

lekomania

Przeprowadzone badania wyraźnie potwierdzają, że przyjmowanie leków ma niekorzystny wpływ na życie człowieka i może prowadzić do pojawienia się bardzo silnych destrukcyjnych działań leków uspokajających. Problemem jest przede wszystkim przewlekłość przyjmowania. Zwiększenie działania leków może następować, jeśli będzie się je mieszało z innymi środkami psychoaktywnymi czy z alkoholem. Przeznaczenie dużej ilości czasu, pieniędzy na to, by uzyskać właśnie leki to znak, że to uzależnienie staje się coraz silniejsze i człowiek zachowuje się tak na głodzie.

Widać wyraźnie, że jeśli chodzi o uzależnienie od środków psychoaktywnych może być ono bardzo silne, dlatego trzeba podejmować takie działania, by nic złego się nie stało. Jeśli tylko pojawia się pewne odczucie problemu z uzależnieniem to czas, by szybko zacząć działać, przede wszystkim odstawiając leki, a potem podejmując kolejny krok, by w miarę możliwości z takiego uzależnienia dalej udało się wyjść. Leki mają nas leczyć, jednak uzależnienie od nich to taki temat, który w żadnym wypadku nie może być ignorowany.

Więcej informacji znajdziesz na: afrykanskasfora.pl

Udostępnij