Jak rozkręcić swój biznes w internecie? Postaw na marketing treści! Poznaj opinię specjalisty FunkyMedia na ten temat!

Redakcja dziennikpolski.com.pl
W internecie znajdziesz wszystko – sklepy, blogi, fora internetowe i nie tylko. Natrafisz tutaj na najróżniejsze treści. Jedne z nich są lepsze, bardziej wartościowe – inne mają zdecydowanie spamerski charakter. Jak to jest, że niektóre teksty, które tworzymy rzeczywiście wpływają na sprzedaż?
Marketing treści, zwany także content marketingiem – pozwala nam pozyskać klientów. Wysokiej jakości treść, wartościowe infografiki czy inne materiały powodują, że interesujemy naszych klientów swoją marką… ale, co równie ważne! Takie treści docenia wyszukiwarka Google, a to powoduje, że możemy pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ sprawia, że stajemy się widoczni w sieci i więcej klientów może nas zauważyć – mówi Ula Rakowska, SEO Copywriter z Agencji FunkyMedia w Łodzi.
Czym dokładnie jest content marketing? O tym, na czym polega mówi specjalistka FunkyMedia!
Czym jest content marketing? Po prostu marketingiem treści – to działania, których główna strategia marketingowa polega na pozyskaniu nowych, potencjalnych klientów za pomocą publikowanych treści. Ważne jest, aby były one przydatne, a dodatkowo dopasowane do odbiorcy. Czemu?
Content marketing jest ważny, ponieważ dobrze napisany tekst potrafi zdziałać wiele – przyciąga uwagę odbiorcy, pozwala nawet sprzedać dany produkt czy usługę.
Wyobraź sobie stronę, na której chciałbyś kupić jakiś produkt, ale on nie ma żadnych treści. Czy chciałbyś coś z niej nabyć? Z pewnością nie. Szukając czegoś w internecie oczekujemy często odpowiedzi. W wyszukiwarce zadajemy pytania po to, aby dowiedzieć się więcej. Kupując produkt nie mamy szans, by go dotknąć, sprawdzić – dlatego ciekawy tekst, dobry opis produktu sprawi, że chętniej po niego sięgniemy! – mówi Ula z FunkyMedia.
Skoro już wiesz, czym jest content marketing, to pewnie zastanawiasz się czemu nie wszyscy z niego korzystają.
Przede wszystkim dlatego, że nie każdy umie ciekawie pisać! Wiele osób ma trudności z poprawnym formułowaniem zdań. Dlatego wielu firmom z pomocą przychodzą agencje e-marketingowe – dzieli się opinią Ula Rakowska z FunkyMedia. – Jeśli mamy ciekawy opis produktu – chętniej go kupimy. Gdy na stronie znajduje się artykuł z bardzo dużą dawką wiedzy – chętniej zaufamy temu ekspertowi, czyli np. firmie. Stąd konieczność publikacji. Wyzwaniem content marketingu jest to, że trzeba zatrzymać użytkownika na stronie na dłużej. Zainteresować go tym, co oferujemy – dodaje.
Główne narzędzia content marketingu – sprawdź, co warto publikować!
Wiesz już, co jest ważne w przypadku marketingu treści. Ale czy wiesz, jak wykorzystać go w praktyce? Ula Rakowska z FunkyMedia podpowiedziała nam, na jakie materiały warto postawić! Przede wszystkim do narzędzi content marketingu możemy zaliczyć:
- Artykuły znajdujące się na stronie bądź na blogach firmowych
- Materiały prasowe publikowane w mediach oraz na stronach zewnętrznych
- Treści wideo umieszczane w social media lub naszej stronie
- Infografiki oraz klasyczne materiały graficzne
- Poradniki różnego typu, w tym te dołączane do newsletterów
- Wszelkiego rodzaju raporty i zestawienia liczbowe
- Recenzje i opisy produktów lub kategorii
- Wywiady
- Webinaria,
Warto pamiętać, że w przypadku każdej strony internetowej należy zadbać o marketing treści. Niezależnie od tego, czy mamy e-sklep czy może po prostu staramy się być influencerami i prowadzimy bloga. Content is a king. Należy jednak pamiętać, że by te działania odniosły sukces musimy postawić także na działania optymalizacyjne!
Materiał zewnętrzny
Zostaw komentarz