Motoryzacja

Porsche Cayenne Diesel Platinum Edition – zasięg ponad wszystk

Redakcja dziennikpolski.com.pl
kwi 8 2017

Cechy porsche cayenne

Porsche Cayenne Diesel Platinum Edition to samochód wyjątkowy. Wprawdzie osiągi są dość skromne w porównaniu do innych wersji Cayenne, ale za to pali stosunkowo niedużo. Posiada gładką skórę na desce rozdzielczej i innych elementach. Za dodatkową opłatą można zamówić specjalną skórę cielęcą. Fotel jest wygodny i nie za miękki.

Osoby, które po raz pierwszy siadają za kierownicą tego pojazdu nie zawsze wiedzą jak go uruchomić. Przełącznik silnika znajduje się po lewej stronie kolumny kierownicy. Poza tym uwagę zwracają dziesiątki różnego rodzaju przełączników i przycisków.

Porsche Cayenne - samochód to nie smartfon

Projektanci Porsche wiedzą, że auto to nie smartfon. Im więcej więc trzeba wpatrywać się w ekran kontrolny, tym mniejszy komfort użytkowania samochodu i mniejsze bezpieczeństwo samej jazdy. Dlatego w Cayenne przyciski są od siebie wyraźnie rozdzielone, aby łatwo można było je odnaleźć w razie potrzeby. Z projektantów Porsche powinni wziąć przykład inni designerzy aut.

Zespół zegarków jest klasyczny - pięć okrągłych zegarków, największy jest oczywiście obrotomierz, a tylko jeden posiada wyświetlacz elektroniczny. Reszta prezentuje się tradycyjnie i elegancko. W przypadku pozostałego wyposażenia króluje skóra. Elementów plastikowych jest raczej mało, a jeśli już to są dopasowane do kolorystyki skóry. Skórzana jest deska rozdzielcza, pokrywa schowka, podsufitka czy osłony słupków. Jednak trzeba pamiętać, że w przypadku Porsche za darmo nie ma nic. Za skórzane elementy trzeba sporo zapłacić, o ile nie są one uwzględnione w pakiecie podstawowym. Osobno płaci się nawet za niestandardowy kolor zegarków. Dwa tysiące złotych kosztuje sam kluczyk w skórzanym etui.

Wnętrze porsche cayenne

Porsche Cayenne - wielki potencjał, ale silnik za słaby

Również w przypadku układu jezdnego wiele zależy od tego ile w auto zostało zainwestowanie pieniędzy. Sporo zmienić w samej jeździe może zmienić np. zawieszenie pneumatyczne. Czyni ją bowiem bardziej komfortową. Takie zawieszenie pozwala na bezpieczną jazdę po terenie śliskim i nierównym, a także nieutwardzonym. Sprawdza się nawet w przypadku osób, które nie mają dużego doświadczenia jako kierowcy. Cayenne to SUV, który zachowuje sporą stabilność i wysoki komfort jazdy nawet podczas pokonywania trasy w znacznej prędkości wynoszącej ponad 200 km/h. Po iny modle powinny natomiast sięgnąć osoby, które preferują jazdę off-road i w trudnych warunkach. Mocniejsze wersje Su-UV-ów Porsche osiągają maksymalną prędkość ponad 250 km/h i są cały czas bardzo sterowalne.

W tym przypadku 3-litrowy silnik V6 jest pewnym problemem. Wprawdzie osiągi wydają się wystarczające, ale na pewno nie ekstremalnie wysokie. Wyciszenie stoi na niezłym poziomie, ale kultura pracy od razu zdradza, że jest to diesel. Jednak i on ma na tle jednostek benzynowych Porsche Cayenne jedną zaletę - posiadając zbiornik o pojemności 85 litrów w ruchu miejskim bez tankowania można przejechać nawet 750 km, a w trasie niewiele więcej. Jednak ten model Porsche to propozycja dla osób, dla których wysokie osiągi mają zdecydowanie drugorzędne znaczenie. W tym przypadku najważniejsze jest bezpieczeństwo i wysoki komfort jazdy. Jednak i te cechy są pożądane przez znaczną liczbę kierowców.

Udostępnij

Your email address will not be published. Required fields are marked *