Technologia rozpoznawania twarzy podczas odprawy
Redakcja dziennikpolski.com.pl
W okresie od 2 do 23 maja Finnair i Finavia, wraz z firmą Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy dla lotów Finnaira na lotnisku w Helsinkach.
W trakcie testów firmy zbierają informacje na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w porcie lotniczym oraz w systemach i procedurach używanych przez linie lotniczą. Do wzięcia udziału w teście Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów.
„Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej”, mówi Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair.
„Ten test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże nam poznać opinie podróżnych”.
Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, w celu wysłania do systemu testowego zdjęcia twarzy użyją aplikacji testowej. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.
„Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej i zależy nam na rozwijaniu usług świadczonych naszym klientom”, mówi Heikki Koski, Wiceprezes lotniska w Helsinkach dla Finavii. „System rozpoznawania twarzy to zaledwie część większego megatrendu na biometryczną identyfikację, która umożliwi podróżowanie „Z rękami w kieszeniach”, bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące”.
System używany podczas testów pochodzi od firmy Futurice i powstał w oparciu o powszechnie dostępny sprzęt i oprogramowanie, usługi z chmury obliczeniowej, jak również w trosce o wygodę klientów.
„Wykorzystujemy technologię rozpoznawania twarzy opartą na cechach twarzy, która przekształca jej wizerunek w identyfikatory biometryczne nie do powtórzenia” – mówi Tuğberk Duman, kierownik projektu w firmie Futurice. „Umożliwia nam to podczas odprawy identyfikację zarejestrowanych pasażerów bez konieczności przechowywania zdjęć. Ten test dostarczy użytecznych informacji na temat korzystania z tego systemu w miejscach o dużym przepływie klientów i o zaostrzonych środkach bezpieczeństwa”.
Źródło:newsrm.tv
Zostaw komentarz