Sport

Jak skompletować strój na siłownię i nie zbankrutować?

Redakcja dziennikpolski.com.pl
sty 28 2020

Regularne ćwiczenia na siłowni i dieta to najczęstsze postanowienia noworoczne. Dowiedz się, jak skompletować odzież sportową i jak rozpocząć regularne treningi.

Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest rozpoczęcie regularnych treningów na siłowni. Celem bywa zarówno zrzucenie kilku kilogramów, jak i ukształtowanie sylwetki czy poprawa samopoczucia. Niestety nierzadko zdarza się, że mimo tego, iż gra jest warta świeczki, źle przygotowujemy się do zadania i po kilku tygodniach wizyt zapał spada. Warto więc spojrzeć prawdzie w oczy i nie rzucać się od razu na głęboką wodę. Plan zmiany nawyków i rozpoczęcia treningów należy przygotować z głową. Dowiedz się, jak to zrobić i jak wytrwać w postanowieniu noworocznym cały rok.

Jak wytrwać na siłowni?

Najlepszym sposobem na dotrzymanie postanowienia noworocznego jest zastosowanie techniki małych kroków. Jeśli dotychczas wizyty na siłowni nie były stałym elementem twojego codziennego planu dnia, a docelowo planujesz trzy wyczerpujące treningi, które chcesz uzupełnić, jogą, basenem czy treningiem, nie porywaj się z motyką na słońce. Swój plan rozpocznij od przygotowania się do zmiany nawyków i ustalenia nowej rutyny dnia. Przede wszystkim przygotuj swoje ciało na zbliżający się wysiłek. Pierwsze tygodnie możesz spędzić na regularnych spacerach (przynajmniej trzy razy w tygodniu po 30-40 min) oraz dwoma wizytami na siłowni. Poczekaj na treningi z dużym obciążeniem. Zrobisz lepiej, gdy zaczniesz od marszu na bieżni i przysiadów z lekką sztangą. Zaplanuj trening, który potrwa nie dłużej niż 40 minut. Po ćwiczeniach pamiętaj o kilkunastominutowym rozciąganiu ciała – w ten sposób unikniesz bolesnych zakwasów. Jeśli w klubie, do którego chodzisz, jest taka możliwość, skorzystaj z sauny. Jeśli nie – weź ciepły prysznic. Wyższa temperatura dodatkowo rozluźni twoje mięśnie i pomoże uniknąć bólu następnego dnia po ćwiczeniach.

Z każdym tygodniem możesz zwiększać zarówno liczbę treningów, jak i ich intensywność. Pamiętaj by dbać o urozmaicenie. Pięć treningów siłowych to zdecydowanie za dużo dla nowicjusza. Dobrym pomysłem jest natomiast ułożenie planu, który składa się, np. z trzech sesji ćwiczeń siłowych oraz dwóch zajęć z rozciągania czy pływania. W ten sposób zadbasz o zrównoważony rozwój swojego ciała.

Pamiętaj, że ćwiczenia to nie wszystko. Zadbaj o zbilansowaną dietę i redukcję stresu. Prawidłowe odżywianie ułatwi ci wykonywanie treningów. Ponadto wysypianie i odpoczynek sprawią, że żaden wysiłek nie będzie ci straszny. Staraj się także odpoczywać aktywnie. Jeśli masz do wyboru dwie godziny przed telewizorem lub spacer na świeżym powietrzu, nie zastanawiaj się – zawsze stawiaj na to drugie. Dzięki temu twój organizm będzie dobrze dotleniony, a stres zredukowany.

Cechy dobrej odzieży sportowej

Rozpoczynając przygodę z ćwiczeniami siłowymi, warto zaopatrzyć się w niezbędny sprzęt. Odzież sportowa nie jest tania, dlatego nie kupuj wszystkiego na raz i na początku zrezygnuj z ubrań sygnowanych logiem wielkich marek. Z powodzeniem znajdziesz odpowiedni strój w sklepach, w których nie zostawisz fortuny. Jedną z sieci oferującą dobrej jakości odzież sportową w przystępnych cenach jest marka Pepco. W sklepach znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz podczas treningu. Wybierając niezbędne akcesoria, nie wydasz jednak wiele. W Pepco bez problemu znajdziesz odpowiedni T-shirt na fitness czy leginsy. Przystępne ceny sprawią, że kupisz dwa zestawy ubrań, dzięki czemu korzystanie z nich będzie łatwiejsze. Ponadto odzież sportowa dostępna w Pepco spełnia wszystkie parametry, tzn. dobrze odprowadza wilgoć, jest wygodna, często bezszwowa, a poza tym po prostu świetnie się prezentuje.

Kupując obuwie sportowe czy koszulki fitness zwracaj uwagę przede wszystkim na wygodę. Zanim kupisz T-shirt fitness musisz wiedzieć, że odzież sportowa została zaprojektowana tak, by przylegać do ciała. Zbyt luźne ubrania nie spełniają swojego podstawowego zadania, tzn. nie chłoną wilgoci. W za dużej koszulce pot będzie płynął ci po plecach, co przyczyni się do dyskomfortu podczas ćwiczeń i po ich zakończeniu. T-shirt na fitness, który nie chłonie wilgoci to również sposób na wychłodzenie organizmu (szczególnie w czasie biegania w plenerze), dlatego nie ryzykuj i kupuj ubrania w swoim rozmiarze.

Moda na ekologię sprawiła, że coraz więcej osób decyduje się na ubrania wykonane z tkanin naturalnych. Ta zasada sprawdza się na co dzień, jednak na siłownię lepiej wybrać strój uszyty z tworzyw sztucznych. Odpowiednio zaprojektowane membrany i sploty materiałów pozwalają skórze oddychać i chłoną wilgoć. Koszulka fitness nie będzie mokra w czasie treningu - bawełniana tak, co przyczyni się do twojego dyskomfortu.

Obuwie sportowe – podstawa udanego treningu

Kompletując wyposażenie na siłownię, warto zacząć od kupna dobrych butów. Choć obuwie sportowe nie musi kosztować majątku, powinno mieć określone parametry. Przede wszystkim istotna jest podeszwa. Spód buta musi być bowiem stabilny, ale elastyczny. Zbyt twarde podeszwy przyczynią się do bólu stawów i nie zamortyzują kręgosłupa w czasie ćwiczeń. Wybierając obuwie sportowe, zwróć uwagę na wysokość podeszwy pod piętą. Ta część stopy powinna być bowiem podparta. Dobrze sprawdzą się buty z podeszwą o grubości minimum 2 cm w okolicach pięty. Takie obuwie zamortyzuje stawy i pozwoli uniknąć kontuzji. Ponadto buty na siłownię powinny być stabilne. Najlepiej sprawdzą się więc te sznurowane, które można regulować. Dobrze zawiązane i podparte buty ochronią stopy przed kontuzją oraz pozwolą uniknąć bólu w stawach.

Biustonosz sportowy – bez niego ani rusz!

Kobiety rozpoczynające swoją przygodę z siłownią nie mogą zapomnieć o dobrym biustonoszu sportowym. Ta zasada dotyczy pań zarówno z mniejszym, jak i większym biustem. Ochrona piersi podczas ćwiczeń jest niezwykle ważna. Zwykły biustonosz przeszkadza w czasie treningu - uwiera, przesuwa się i powoduje dyskomfort. Ponadto tradycyjny stanik nie jest w stanie utrzymać piersi w jednym miejscu, co z kolei przyczynia się do bólu pleców. Jeśli planujesz rozpoczęcie regularnych treningów, koniecznie zaopatrz się w dobry biustonosz sportowy.

Ręcznik fitness i kosmetyki na siłownię

Wybierając się na trening, nie zapomnij o ręczniku fitness i kosmetykach. Na początek możesz zabrać ze sobą zwykły ręcznik bawełniany, jednak z czasem bez wątpienia docenisz ten sportowy. Ręczniki na siłownię są wykonane ze specjalnej tkaniny, która świetnie chłonie wilgoć i bardzo szybko wysycha. Dodatkowo są cienkie i nie zajmują wiele miejsce. Wszystko to sprawia, że korzystanie z nich jest łatwe i przyjemne. Z kosmetyków warto zabrać ze sobą żel pod prysznic oraz antyperspirant albo dezodorant.

Plecak czy torba na siłownię?

W Pepco znajdziesz także plecak oraz torbę na siłownię, dzięki którym bez problemu spakujesz się na trening. Wybierając torbę czy plecak zwróć uwagę przede wszystkim na swoje preferencje. Wybierz produkt, który jest pojemny i przewiewny - mokry ręcznik oraz przepocone ubrania nie zostawią w nim nieprzyjemnego zapachu. Oczywiście pamiętaj o tym, by po powrocie z treningu wyprać zawartość torby na siłownię. Czyste akcesoria przydadzą się w czasie kolejnych ćwiczeń.

Kompletując strój i akcesoria na siłownię, nie musisz wydawać majątku. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z treningami, wybierz się do Pepco i wybierz produkty, które przydadzą ci się podczas ćwiczeń. W sklepie znajdziesz zarówno odzież sportową (m.in. koszulki fitness, leginsy, biustonosz sportowy, obuwie sportowe), jak i akcesoria (np. torba na siłownię czy ręcznik fitness). Rozpoczynając treningi, pamiętaj, by nie rzucać się od razu na przysłowiową głęboką wodę. Planując ćwiczenia i stopniowo zwiększając ich intensywność masz szansę na wytrwanie w postanowieniu i osiągnięciu sukcesu na siłowni. Nie zapominaj także o regularnych i dobrze zbilansowanych posiłkach - one także pomogą ci w regularnych treningach. Powodzenia!

Artykuł sponsorowany

Udostępnij