Chcą budować polskie autobusy elektryczne
Redakcja dziennikpolski.com.pl
Polska jako kraj zaczyna powoli odgrywać coraz poważniejszą rolę jeśli chodzi o producentów autobusów na mapie europejskiej. Najbardziej popularny oraz cieszący się olbrzymim uznaniem jest Solaris. Jednak ma on poważnego konkurenta. Konkurentem tym jest "Polski E-Bus". Projekt, który jest bardzo ambitny powstał z inicjatywy producenta rolniczych maszyn Ursus Bus S.A. ma on przedstawiać całkowicie polski, nowy i elektryczny autobus.
Umowę oficjalnie podpisano podczas konferencji Ministerstwa Rozwoju "Zrównoważona mobilność - wyzwania i szanse dla miast". Odbyła się ona 8-9 czerwca koło Rzeszowa, a dokładniej w Jesionce. Konsorcjum "Polski E-BUS" powstało po to, aby stworzyć projekt elektrycznego i innowacyjnego autobusu. Dodatkowo aby zacieśnić pewnego rodzaju współpracę firm zainteresowanych w segmencie właśnie elektrycznych autobusów. Firmy deklarują zgodnie, że pojazd będzie bardzo konkurencyjny nie tylko w Polsce, ale także w świecie. Kluczowymi komponentami będzie produkcja w kraju oraz przy wsparciu rodzinnego potencjału badawczego oraz naukowego.
W oficjalnych komunikatach można przeczytać, że dodatkowo konsorcjum zajmuje się także poszukiwaniem najlepszych transportowych rozwiązań dla społeczeństwa oraz identyfikacją problemów potencjalnych, które dotyczyć mogą miejskiego transportu, zwiększeniem ekonomiki, efektywności oraz bezpieczeństwa, które jest stosowane przy technologicznych metodach. Dodatkowo chce także zwrócić swoją uwagę na wszelkie aspekty społeczne oraz zdrowotne publicznego oraz elektrycznego transportu. Ich zdaniem wcześniej nikt na to uwagi nie zwracał.
Uczestnicy tego projektu bardzo liczą na wsparcie rządowe.
Ursus Bus S.A. pewnym doświadczeniem w budowie i projektowaniu autobusów i trolejbusów miejskich bez emisyjnych dysponuje. W roku 2016 spółka ta wygrała, aż dwa przetargi. Konkretnie na dostarczenie środków miejskiego transportu do Warszawy i do Torunia, które są jednymi z pierwszych.
Oprócz tak naprawdę Ursus Busa członkami konsorcjum zostało także dziesięć podmiotów innych. Jest to między innymi: Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA, POM-MOT Holding S.A., BMZ Poland Sp. z o.o. jak i także PIMOT, czyli Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
Na obszernej liście założycieli konsorcjum znajdują się także Kompozyty Sp. z o.o., XDISC S.A., SAV Studio Damian Talar, Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A., INNOVATIVE TRADE AND PRODUCT STRATEGIES oraz także AIU + Sp. z o.o. Ostatnia z firm wymienionych zajmuje się badaniem rynku oraz doradztwem finansowym, a wcześniejsze projektowaniem mechanicznym, projektowaniem energetycznym, produkcją wyrobów, które pochodzą ze sztucznych tworzyw, produkcją fotowoltaicznych modułów, napędów elektrycznych, konwersji autonomicznych systemów sterowania jak i także konwersji mocy. Rozpiętość założycieli jest olbrzymi, ale właśnie o taką rozpiętość, wzajemne wsparcie, wzajemne uzupełnienie wszystkim zainteresowanym zależy. Założyciele projektu jak i także wszyscy członkowie konsorcjum oraz uczestnicy nie mają najmniejszych wątpliwości, że wsparcie rządowe zostanie przyznane. Szczególnie dlatego, że działalność Polskiego E-busa jest związana z programem "rozwoju elektromobilności" Ministerstwa Rozwoju.
Zostaw komentarz